2018. február 24., szombat

A túlzott állatimádat veszélyei

Egyre több ember vesz magának kisállatot. Macskát, Kutyát, Nyulat, egyebeket. Mindez semmiféle engedélyhez és orvosi vizsgálathoz nincs kötve.
Érveltek már nekem azzal, hogy "milyen aranyosak", meg hogy "a kutya mindig hazavárja a gazdiját a munkából". Közben hallani állatkínzásokról (vagy éppen arról, hogy egy kutya megharapott, szétmarcangolt valakit, akár GYEREKET is) a híradókban.
Az állattartás sok esetben az emberi kapcsolatok rovására megy!!

Az a helyzet, hogy én jogosítványhoz kötném az állattartást is, de nem "gépjárművezetői jogsira" gondolok, mint amit kérdezősködtek nekem egyesek, mikor ezt megemlítettem, hanem külön állattartási jogosítványra. Az állatok gazdái csak 18 éven felüliek lehetnének, és az állataik csak a gazdi felügyeletével játszhatnának a gyermekekkel. Továbbá a gazdijelölteket elmeorvosi vizsgálatra kötelezném, mielőtt megkaphatná az engedélyt. NE LEHESSEN MINDENKINEK KISÁLLATA, MERT NEM MINDENKI ALKALMAS RÁ!!
Hallottam, hogy van már ilyen segítőkutyákhoz (pl. vakvezető), de nem csak azokra kéne korlátozni a jogsirendszert!!!

Ismerek autistákat, és hallottam olyanokról, akik jobban érzik magukat egy állat társaságában, mint embertársaiéban. Vannak, akik érzékenyek egy ember érintésére, de egy állatéra nem.
Nekik az állatokkal való kapcsolat terápiás célú, szükséges ahhoz, hogy jól érezzék magukat.

Hallottam, hogy a "gyermeknevelés nagyobb felelősség", és "aki nem tud gondoskodni egy állatról, hogyan tudna egy gyerekről", meg ilyesmit.
Tudom, hogy a gyermekeket iskoláztatni is kell, meg minden, DE:

  1. Egy állat csak biológiailag képes elérni fajának felnőttkorát, de egy gyerek megérhet mentálisan a felelősségvállalásra felnőttkorára.
  2. Egy gyerekkel nem kell "hozd vissza a botot!" játékot játszani, csak a kutyákkal. Ugyanakkor a gyerekek nem játszanak egy egyszerű pamutgombolyaggal a macskákkal ellentétben.
  3. Egy állatról élete végéig gondoskodnia kell a gazdájának, míg egy gyerek képes egyre jobban önállósodni a szüleitől.
  4. Egy kutyával szigorúan kell bánni, ellentétben a gyerekekkel, akik leginkább a megértésre, kedvességre és szeretetre képesek hallgatni. 
Biztos sokan mondják, hogy "a kis kedvencek nem tudnak kárt csinálni a világban, míg egy gyerek igen", vagy hogy "a gyerekkel csak a gond van és unalmas".

Én azt mondom:
A gyerekek sokkal aranyosabbak minden kisállatnál!! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése