Sajnos a multimédiás
eszközök egyre kevésbé gyermekbarátok. Már egyre inkább nincs
értelme a Pan European Game Information 3+ és 7+, és az amerikai
Entertainment Software Rating Board E (Everyone) korhatár
besorolásának, mert ma már a PC-s játékok még a lemezről
telepíthető változatát is Steam, Uplay, vagy Origin platformon
kell aktiválni ONLINE!!!
Vannak PC-s
játékdobozok, amihez már lemez sincs, csak (egyedi, vagyis
különböző, egyszer használatos) letöltőkód, amit a fent
felsorolt három szolgáltatásban kell beváltani a dobozos vásárlás
után.
Mivel
online kell lenni, hogy ezekkel lehessen játszani telepítés, vagy
letöltés után, sajnos nem gyerekeknek való. Biztos azt mondod,
hogy "miért mondom ezt, hiszen ott van a szülői felügyelet,
azzal meg van oldva a gyerek biztonsága!?", csak hiába a
felügyelet, ha szigorral teszik ezt!! Ez inkább csak
korlátozásokról szól (napi max. egy vagy két óra játék), és
nincs sehol szó arról, hogy miért "szippantja" be a
gyereket a játék. Senki sem tudja, hogy megértően nevelt gyerekek
alapból megunják a játékot egy idő után, örömmel játszanak
másmilyen játékot, jó idő esetén örömmel mennek ki a friss
levegőre, és létesítenek offline kapcsolatokat a barátaikkal.
Régen nem
volt internetes aktiváció. Mindent egyszerűen lehetett telepíteni.
A legtöbb játékokat régi fajta (többször használható)
termékkulcsok (ami nem az az egyedi hülyeség volt) begépelésével
telepíthettük a lemez(ek)ről (egymást váltogatva). Ma meg minden
játékot aktiválni kell internetesen, egyszer használatos
termékkulcsokkal. Egyszer egy ebben jártas fiatalember azt mondta,
hogy max. 15 év múlva a multimédia és a számítástechnika
világa teljesen áttér a digitális forgalmazás felé. Szerencsére
lesz lemezes lehetősége a következő Xboxnak és a Playstation
5-nek is, de sajnos félő, hogy majd teljesen digitális konzolok
fognak azok után jönni. A pláne, hogy az Androidos és iOS-es
telefonokat, tableteket már úgy találták fel, hogy semmilyen
kézzelfogható médiát (ami akár applikációs kártya, röviden
appkártya) ne támogasson (kivéve az SD kártyát, amivel az eszköz
tárhelyét lehet bővíteni), hanem minden alkalmazást digitális
"áruházról" lehessen letölteni akár ingyenesen vagy
bankkártyás kreditekért vásárolva.
Egyre
inkább elvetik a kézzelfogható médiát. Minden szoftver egyszer
csak kizárólag digitálisan lesz vásárolható, mert azt mondják,
hogy "költséghatékony", és "biztos bevétel",
emiatt joggal gondolhatjuk, hogy a minőség már nem számít, csak
a pénz, és hogy nehezebb legyen a programokat úgymond feltörni.
Ez a digitális jövő utolérte az elvileg gyerekeknek szóló
számítógépes játékokat is.
Ha így folytatódik a multimédia világa, egyre rosszabb generációk lesznek a jövőben, mert a cégeket csak a profit érdekel. Nincs lehetőség a minőségi szoftvervásárlásokra, ezért a multimédia világa egyre rosszabb lesz. DVD filmet lehet még vásárolni, de lassan az az idő is eljön, hogy az sem lesz, mert Netflixen könnyebb filmeket nézni. Vége a régi szép időknek.
Már nem
érdemes játékokat fejleszteni, mert kisebb játékokat már csak
letöltéses vásárlásban lehet eladni, biztos, azok fejlesztőinek
túl sok pénzbe kerül a lemezgyártás.
:-( Üdvözlet a XXI. században, amikor a minőség elenyészik!! :-(
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése