2018. október 30., kedd

Egyre kevésbé gyermekbarát a multimédia :-(

Sajnos a multimédiás eszközök egyre kevésbé gyermekbarátok. Már egyre inkább nincs értelme a Pan European Game Information 3+ és 7+, és az amerikai Entertainment Software Rating Board E (Everyone) korhatár besorolásának, mert ma már a PC-s játékok még a lemezről telepíthető változatát is Steam, Uplay, vagy Origin platformon kell aktiválni ONLINE!!!
Vannak PC-s játékdobozok, amihez már lemez sincs, csak (egyedi, vagyis különböző, egyszer használatos) letöltőkód, amit a fent felsorolt három szolgáltatásban kell beváltani a dobozos vásárlás után.
Mivel online kell lenni, hogy ezekkel lehessen játszani telepítés, vagy letöltés után, sajnos nem gyerekeknek való. Biztos azt mondod, hogy "miért mondom ezt, hiszen ott van a szülői felügyelet, azzal meg van oldva a gyerek biztonsága!?", csak hiába a felügyelet, ha szigorral teszik ezt!! Ez inkább csak korlátozásokról szól (napi max. egy vagy két óra játék), és nincs sehol szó arról, hogy miért "szippantja" be a gyereket a játék. Senki sem tudja, hogy megértően nevelt gyerekek alapból megunják a játékot egy idő után, örömmel játszanak másmilyen játékot, jó idő esetén örömmel mennek ki a friss levegőre, és létesítenek offline kapcsolatokat a barátaikkal.
Régen nem volt internetes aktiváció. Mindent egyszerűen lehetett telepíteni. A legtöbb játékokat régi fajta (többször használható) termékkulcsok (ami nem az az egyedi hülyeség volt) begépelésével telepíthettük a lemez(ek)ről (egymást váltogatva). Ma meg minden játékot aktiválni kell internetesen, egyszer használatos termékkulcsokkal. Egyszer egy ebben jártas fiatalember azt mondta, hogy max. 15 év múlva a multimédia és a számítástechnika világa teljesen áttér a digitális forgalmazás felé. Szerencsére lesz lemezes lehetősége a következő Xboxnak és a Playstation 5-nek is, de sajnos félő, hogy majd teljesen digitális konzolok fognak azok után jönni. A pláne, hogy az Androidos és iOS-es telefonokat, tableteket már úgy találták fel, hogy semmilyen kézzelfogható médiát (ami akár applikációs kártya, röviden appkártya) ne támogasson (kivéve az SD kártyát, amivel az eszköz tárhelyét lehet bővíteni), hanem minden alkalmazást digitális "áruházról" lehessen letölteni akár ingyenesen vagy bankkártyás kreditekért vásárolva.
Egyre inkább elvetik a kézzelfogható médiát. Minden szoftver egyszer csak kizárólag digitálisan lesz vásárolható, mert azt mondják, hogy "költséghatékony", és "biztos bevétel", emiatt joggal gondolhatjuk, hogy a minőség már nem számít, csak a pénz, és hogy nehezebb legyen a programokat úgymond feltörni. Ez a digitális jövő utolérte az elvileg gyerekeknek szóló számítógépes játékokat is.

Ha így folytatódik a multimédia világa, egyre rosszabb generációk lesznek a jövőben, mert a cégeket csak a profit érdekel. Nincs lehetőség a minőségi szoftvervásárlásokra, ezért a multimédia világa egyre rosszabb lesz. DVD filmet lehet még vásárolni, de lassan az az idő is eljön, hogy az sem lesz, mert Netflixen könnyebb filmeket nézni. Vége a régi szép időknek.
Már nem érdemes játékokat fejleszteni, mert kisebb játékokat már csak letöltéses vásárlásban lehet eladni, biztos, azok fejlesztőinek túl sok pénzbe kerül a lemezgyártás.

:-( Üdvözlet a XXI. században, amikor a minőség elenyészik!! :-(

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése